czwartek, 19 września 2013

Som begynner på norsk.

Dlaczego norweski?
Zawsze fascynowały mnie języki skandynawskie. Długo się zastanawiałam, który z nich wybrać do nauki i choć początkowo zabrałam się za szwedzki, to w końcu padło na norweski. Dlaczego? Trudno powiedzieć. Może dlatego, że jego brzmienie jest zabawne? :) Kiedy pierwszy raz usłyszałam parę zdań po norwesku, osłupiałam, czując się, jakbym usłyszała język nie z tego świata. Poza tym, kiedy nauczyłam się pierwszych paru zdań po norwesku, wszyscy moi przyjaciele w kółko mnie pytali "A powiedz coś po norwesku!". No i mówiłam: Jeg liker ikke dette spørsmålet. (Nie podoba mi się to pytanie.) A potem wpisałam w Google "kurs norweskiego online" i... tak zaczęła się moja przygoda.

Z czego korzystam?
Gdybym miała powiedzieć jednym słowem: z internetu. Używam wielu materiałów znalezionych na chomikuj, które ludzie zamieszczają jako swoje notatki, a także posiadam jeden z kursów wydawnictwa Edgard - "Norweski. Kurs podstawowy". Oprócz tego bardzo chętnie korzystam z serwisu nocnasowa.pl, gdzie jest przejrzyście wytłumaczona gramatyka, słownictwo oraz zadania. Dodatkowo, wydrukowałam sobie wszystkie lekcje, które oferuje serwis mojanorwegia.pl z Kącika języka norweskiego. Myślę, że jak na początki, to jest to dobry zbiór materiałów, który powiększa mi się za każdym razem, gdy znajdę coś ciekawego. Krótko podsumowując, korzystam przede wszystkim:



źródło obrazka: dziwowisko.pl


Dodatkowo polecam Wam stronę z radiem norweskim, które chętnie słucham (choć, przyznam szczerze, szczególnie francuskie radio skradło moje serce). Norweskie radia internetowe. Bardzo cenię sobie również dwie strony polecane przez serwis Nocna Sowa:  KLIK i KLIK.

Jaki mam cel?
Na razie marzy mi się ukończenie poziomu A2 i w miarę swobodna komunikacja. Chciałabym móc mówić proste zdania, mieć przyjemność z tego, że umiem ten język. 

Zamierzam specjalnie dla was zamieszczać od czasu do czasu lekcje i postępy, które sama zrobiłam, a także źródła, z których korzystam. Na tym blogu znajdziecie ogromną kopalnię linków do wszelkich stron językowych, które mogą się wam bardziej lub mniej przydać. Pierwsza lekcja już wkrótce! :)










0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.
 
;